marți, 27 octombrie 2015

Totul începe cu un cană de ceai

Știi momentul acela când îți întâlnești viitoarea soacră pentru prima oară? Eu nu, dar o să-l descopăr săptămâna viitoare. Se împlinesc totuși șase luni de când sunt împreună cu Andrei și cam... două zile de la logodnă. Știu ce gândești, că ne-am grăbit, că nu o să dureze și că e o iubire de moment. Noi ne cunoaștem însă de multă vreme, am fost prieteni buni încă din facultate, așa că nu ni se pare că ne grăbim deloc. Plus că niciunul nu este prea răbdător și ne place să facem lucrurile pe moment, când și cum le simțim. 

Revenind, spuneam că urmează să o cunosc prima oară pe mama lui. Nu vreau să fiu răutăcioasă și să spun că el este băiatul mamei, dar acesta este adevărul. După un divorț când Andrei avea 10 ani, Marcela doamna Marcela l-a crescut singură și l-a răsfățat cât de mult a putut. Iar acum vine momentul când băiatul ei iubit îi aduce pentru prima oară o fată acasă și, nu doar că i-o prezintă ca iubită, ci ca logodnică. Adică viitoare soție. Cum să fac să fie bine?


Noaptea trecută m-am tot gândit în ce să mă îmbrac, cum să mă port și, mai ales, ce cadou să-i duc doamnei Marcela. Cea mai mare greșeală ar fi să merg cu mâna goală, atunci în mod cert aș începe cu un picior stâng ca de uriaș. Am încercat să scot de la Andrei câte ceva despre pasiunile ei, despre mâncărurile preferate, orice m-ar putea ajuta:

-Poate îi place un desert anume. L-aș prepara eu, știi că mă pricep la prăjituri. Sau poate o ciocolată deosebită, am putea cumpăra câteva sortimente delicioase de la cofetăria din colț. 
-Nu, îmi răspunse Andrei. Mamei nu-i plac dulciurile. În plus, are diabet... 
-Diabet? De ce nu mi-ai zis mai devreme? Dacă mergeam cu un platou de prăjituri? Nu știu ce să-i cumpăr, zău că nici tu nu mă ajuți deloc. Te rog, spune-mi ce-i place să facă în timpul liber? Ce ocupații are, ce o relaxează? Tricotează, citește, se uită la televizor? Andrei, ajută-mă! Nici nu știi cât de importantă este această primă întâlnire pentru mine. Chiar vreau să mă înțeleg bine cu ea, să fim apropiate... 
-Scumpo, îți faci mult prea multe griji! Mama e o persoană foarte drăguță și nu te va face deloc să te simți prost. Dintotdeauna și-a dorit o noră frumoasă și inteligentă, așa ca tine. Crede-mă, pentru ea cel mai frumos moment va fi să stați amândouă, ca între fete, la o cană mare de ceai și să vă povestiți o grămadă de amintiri. Firește, te va întreba cum ne-am cunoscut, apoi îți va povesti întâmplări cu mine de când eram mic... Dacă totul merge bine, îți va arăta și fotografiile cu mine bebeluș, deci... 
-Stai, stai, stai! Ceai? Mamei tale îi place să bea ceai? Păi de ce nu spui așa! Ești un geniu, asta este! O să îi cumpăr o cană de ceai specială, din care să bea cu drag licoarea magică!
Andrei se uită la mine, apoi își descrețește fruntea. Și-a dat și el seama că este o idee bună. Cum să nu-i placă unui băutor de ceai o cană superbă? E ca și cum i-ai da unei fashioniste o pereche de pantofi în trend, unui colecționar de timbre un exemplar rar sau calului ovăz! Nu mai pierd timpul, am doar o săptămână la dispoziție să găsesc cana ideală. Dar munca îmi ocupă o mare parte din zi, așa că trebuie să găsesc o alternativă la colindatul obositor prin magazine. Asta este, voi comanda online! Simplu, rapid, iar coletul ajunge direct acasă. Caut un magazin de căni și ajung chiar pe site-ul numit... www.magazinuldecani.ro. Aham, îmi place ce văd! Un site aranjat frumos, aerisit, ușor de navigat. Dar cănile, vai, niște minunății! Eu, care nu pusesem niciodată atât de mult accent pe cana din care îmi beau cafeaua, mă simțea acum ca în rai. Ei, n-o fi moarte dacă, pe lângă cana pentru doamna Marcela, aș comanda una și pentru mine. 

Am navigat ceva vreme pe site, apoi mi-am coborât ancora pe categoria I ♥ Tea. Aici am găsit căni de ceai care mai de care mai interesante, cadouri perfecte pentru iubitorii licorii din plante. Nu trebuia să uit de ce am venit, deci am pus ochii pe o minunată cană ce o descrie întocmai pe mama lui Andrei: o mare iubitoare de ceai. Îmi și imaginez serile liniștite în care o cană de ceai, alături de o carte bună și de o lumânare parfumată îi vor aduce bucurii. Deja parcă nu mă mai tem de întâlnirea cea mare, iar cumpărăturile simt că le fac pentru o persoană pe care o cunosc deja de multă vreme.

Cana de mai sus este perfectă în această situație. Totuși, dacă aș fi ceva mai curajoasă, cred că i-aș putea oferi chiar cana lui mami, o minunăție de cană, care te înveselește instant când o pui pe masă. Colorată, plină de inimioare desenate stângaci, această cană singur i-ar aminti viitoarei mele soacre de momentele când puiul ei era mic și îi aducea felicitări mâzgălite de 8 Martie. 


Momentan nu sunt hotărâtă, căci ambele variante cred că ar fi reușite. E necesar să-i cer părerea lui Andrei, trebuie să plasez cât mai curând comanda pe Magazinul de Căni. Deși livrarea este rapidă, vreau să am coletul cât mai din timp la mine, ca să mă asigur că nu las nimic pe ultima sută de metri.
-Deci? Ce zici? Cana expert în ceai sau cana lui mami? Prima este ideală pentru un băutor de ceai, dar a doua parcă e mai... lipicioasă. 
-Lore, știi că sunt balanță. Habar nu am ce să îți zic... Ambele!
Bună idee! De ce să mă gândesc la o singură cană, când îi pot oferi doamnei Marcela două căni minunate, să o poată alege de fiecare dată pe cea care se potrivește stării ei din acel moment? Era să uit, totuși, de un detaliu cât se poate de important. Cum să merg în vizită cu căni de ceai... fără ceai? Am avut bucuria să descopăr pe site-ul Magazinul de Căni sortimente de ceai ce sigur ar încânta gusturile chiar și celui mai pretențios băutor. M-am gândit că un pachet de Ceai verde Bio Yogi Tea este o variantă potrivită, așa că l-am adăugat și pe acesta în coș.


Înainte de a plasa comanda, am cedat tentației și am luat o cană și pentru mine:  Văcuța e pe câmp. Un nume mai sugestiv decât acesta nici că se putea. De ce am ales-o? Vă las mai jos fotografia și sigur veți înțelege. Cum să fii trist când bei din această cană? Trecem de 20 de ani și totuși rămânem copii. Ne bucurăm la prima zăpadă, ne lipim încă nasurile de geamul rece când plouă și nu uităm să ne surprindem cu portocale și șosete pufoase în seara de Moș Nicolae. Joaca încă e o parte din noi, o parte ce merită explorată mai des. Iar o cană cu văcuțe îmi va aduce aminte mereu că sunt încă un copil.


Am plasat comanda cu un mare zâmbet pe față. Nu că vreau să par zgârcită, dar am reușit să cumpăr un cadou pentru doamna Marcela mult mai ieftin decât preconizasem. Unde mai pui că sigur îi va plăcea, este simbolic, util, dar și plin de emoții. În general îmi place să ofer cadouri folositoare, deci cred că am nimerit-o și de data aceasta. Emoții am și eu pentru marea întâlnire, dar cel puțin știu că am bifat un lucru extrem de important de pe listă. 

Acest articol participă la competiția SuperBlog2015
Sursă fotografii: magazinuldecani.ro, thegameto.files.wordpress.com, examen.ru

Related Articles

11 comentarii:

  1. Nu stiu mult despre soacre, dar la asa cani simpatice, nu as rezista! Am o colectie, care creste an de an cu cate una-doua-trei...maxim trei pentru ca nu mai au loc in dulap :P
    Bag si eu un ochi pe acolo, vorba ta, numai bun de cadouri!

    RăspundețiȘtergere
  2. I love tea! :) Lovely post!!
    Xoxo,
    Love from www.trangscorner.com {a lifestyle, fashion, beauty, and food blog}

    RăspundețiȘtergere
  3. I love tea! Gemma xx
    www.jacquardflower.uk

    RăspundețiȘtergere
  4. meeting the parents is always stressful...I like that cup! I'm a tea lover myself:):)....

    RăspundețiȘtergere
  5. Meeting the parents, yeah that can be stressful indeed. Those cups are too cute.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    RăspundețiȘtergere
  6. Great post dear!

    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/10/culottes.html

    RăspundețiȘtergere