joi, 22 octombrie 2015

Amintiri magice

Dragul meu,

A trecut ceva vreme de la prima noastră întâlnire. Mii de zile,  dar nu vreau să contorizez dragostea. Și totuși, azi m-am gândit să construiesc pentru tine un parfum, să te recuceresc. Vreau să fiu magician pentru o zi. Pentru tine. Am stat mult să cuget ce și cum să adaug în pălăria magică. Cum să fac să descopăr cele mai încântătoare esențe și amintiri. Totul pentru a crea elixirul ce te duce instant cu gândul la noi. Nu mă gândesc la despărțire, prostuțule, nu de asta vrea să-ți dau acest cadou. Privește-l doar ca pe un înlocuitor, atunci când nu sunt cu tine. 

Primul ingredient este parfumul zilei de 13 septembrie, acum mulți ani, de la primul sărut. Este o zi ce nouă ne-a purtat atât de mult noroc!  A fost destul de greu să îl găsesc și am așteptat câteva luni să pot să-l prind în zbor. Ce naivii sunt alții care consideră ziua de 13 ghinionistă! Când mă gândesc câte aniversări fericite am avut noi îmi vine să-ți cuprind fața în palme și să îți dau un pupic pe nas. Știi tu: unul mic, dar foarte puternic. În această zi am stat ore bune pe banca unde ne-am surprins prima oară mâinile împreunate. Am mers cu un borcan mic la mine și l-am umplut ochi cu parfumul acestei zile de toamnă, așa că a mai rămas cât să pot să-mi umplu plămânii și sufletul. 

M-am gândit că îți plac parfumurile dulci, așa că al doilea ingredient merită să fie parfumul primului meu tort făcut de ziua ta. Ce dezastru! Am vrut să îți pregătesc o surpriză frumoasă și, deși nu mai preparasem tort, m-am gândit că îmi va reuși fără dubii. Țin minte și acum cum crema de ciocolată era prea moale, la fel și frișca, iar blatul era uscat ca un burete. Dar tu ai mâncat nu o porție, ci două și mi-ai spus că era cel mai bun tort mâncat vreodată. Am știut că minți, dar tu niciodată nu mi-ai spus că am gătit rău sau că mâncarea mea nu-ți e pe plac. Tu nu ai fost dur niciodată și nu te-ai ridicat nervos de la masă, nu ai ridicat niciodată vocea la mine, iar mâinile tale au știut doar să mă mângâie (și, uneori, să gâdile).



Dincolo de aceste două arome, m-am gândit să adaug una fresh: aroma portocalelor din acea seară de Moș Nicolae. Mă plânsesem toată ziua că nu mai simt spiritul sărbătorilor, că-mi e dor de sentimentul acela de a-ți fi umplute ghetuțele cu bunătăți. Ai intrat pe furiș la mine în casă și, în papucii mei pufoși, mi-ai pus o plasuță cu portocale, o ciocolată și un puzzle de o mie de piese. Care altul?

Parfumul tău nu este încă gata, dragul meu. Vreau să mai adaug în el un ultim ingredient, deși ar mai fi atâtea ce merită să intre în pălăria mea de magician. Nu pot să uit de mirosul nisipului de mare, așa că am mers și l-am adăugat în pălărie. Prima noastră vacanță împreună a fost și prima oară când am văzut marea. Am fost fascinată de imensitatea ei. Eram speriată de valurile mari care puteau râde în orice moment de neputința mea de a înota. Și a ta. Mai ții minte că prima oară când am intrat în apă am găsit zece lei plutind la suprafață? Sigur scăpaseră din buzunarul cuiva, dar nu mai era nimeni în jur, așa că am mers și ne-am luat o pizza. Mi-a rămas în minte mirosul acela de nisip, de plajă, de scoici, de piele umedă și caldă. Nu era nimic mai plăcut decât sentimentul când, seara târziu, ne făceam un duș pentru a scăpa de nisipul ce stătea pe noi ca niște lipitori, apoi ne cuibăream obosiți în patul acela îngust.



Nu vreau să adaug în parfumul tău și mirosurile reci și dure ale lumii ăsteia. Nici nu m-am gândit să includ în cadoul tău amintirea momentelor grele prin care am trecut, a problemelor de orice fel sau a lacrimilor mele destul de dese în unele perioade (ale lunii). Cu toate că simt să îți mulțumesc, încă o dată, că mi-ai fost sprijin necondiționat și că am știut că la pieptul tău toate vor trece. Nu am adăugat în pălărie aroma de costiție marinate la cuptor, preferatele tale, cea de cașcaval, pe care o iubim amândoi pe popcorn-ul de sâmbătă seara și nici cea de vin fiert băut în serile de iarnă (fără scorțișoară, știu că nu ți place).

Cum într-un parfum Katy Perry a adăugat o pisicuţă, zaruri, luna şi stelele și a obținut parfumul Mad Potion, la fel ți-am creat și eu ție propria poțiune. Am adăugat aromele de 13 septembrie, de tort făcut cu dragoste, de portocale din seara de Moș Nicolae și de nisip de mare. Am amestecat bine cu bagheta și am obținut un elixir magic. Ți-l dăruiesc acum, cu toată inima și, deși știu că am omis o mie de arome, am încrederea că ele sunt bine păstrate în inimile noastre. Doar noi le știm, doar noi le putem recunoaște, doar noi le apreciem atât de tare...


Acest articol participă la competiția SuperBlog 2015

Sursă fotografii: Essences by Coty, data.whicdn.com, 1.bp.blogspot.com și suntuncopac.files.wordpress.com

Related Articles

4 comentarii:

  1. 13 sept- my birthday, my magic September! Husband' s b- day & also wedding. Mi-a placut articolul tău!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Serios? Waw, ce coincidenta frumoasa! E clar ca este vorba despre o data speciala, ce aduce noroc.

      Te pup!

      Ștergere
  2. 13 sept- my birthday, my magic September! Husband' s b- day & also wedding. Mi-a placut articolul tău!

    RăspundețiȘtergere
  3. Beautiful Darling, very Nice Post:)
    Love this soo much:)
    Have a Gorgeous WEEKEND:)
    Cseck pls my new post, i hope you like:)
    Love Open Kloset
    True Beauty Comes From Within
    www.openklosetfashion.blogspot.pt

    RăspundețiȘtergere